KRAKÓW
Małopolska, miasto Kraków


Kraków I
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: podwieszona, dla pieszych;
  • Przeszkoda terenowa: ulica Opolska;
  • Lokalizacja: osiedle Krowodrza Górka na południu, osiedle Prądnik Biały Zachód na północy;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 2 podwieszone + część podparta;
  • Rozpiętość: 39,00 m + 39,00 m + część podparta po stronie południowej 42,00 m (w tym 12,00 m schody) i po stronie północnej 17,74 m (schody);
  • Pylon: stalowy, typu A;
  • Wysokość pylonu: 34,52 m;
  • Układ nośny: układ podwieszony, promienisty, zbieżny;
  • Pomost: płyta stalowa ortotropowa na stalowym ruszcie i dwu stalowych belkach-skrzyniach 50x86 cm;
  • Szerokość pomostu: 4,64 m;
  • Sztywność pionowa: wanty i sztywność pomostu;
  • Sztywność pozioma: sztywność pomostu;
  • Zdjęcie: autorskie, od strony południowo-wschodniej, kwiecień, 2001;
  • Uwagi:
    • szerokość przęsła kładki odpowiada mostom, brak jednak możliwości wjechania pojazdu na kładkę;
    • przęsło kładki ciężkie, masywne, zaprojektowane jak dla przeniesienia ruchu samochodowego;
    • ruch kołowy na kładce niemożliwy z uwagi na schody na obu krańcach kładki;
    • po stronie północnej schody załamane w planie;
    • po wschodniej stronie osi kładki dodatkowe 3 biegi schodów pod kątem ok. 80 stopni do osi pomostu;
    • dane techniczne udostępnione przez archiwum Urzędu Miasta w Krakowie.


Kraków II
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: podwieszona, technologiczna;
  • Przeszkoda terenowa: rzeka Wisła;
  • Lokalizacja: dzielnica Pychowice na prawym (południowym) brzegu, Zwierzyniec na lewym;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 2 podwieszone + część podparta;
  • Rozpiętość: 156,00 m + 156,00 m + część podparta na brzegu prawym 13,00 m i na lewym 39,00 m + 40,50 m + 13,00 m;
  • Pylon: stalowy na cokole żelbetowym, typu Y;
  • Wysokość pylonu: 40,70 m część stalowa, cokół 6,10 m;
  • Układ nośny: układ podwieszony, wachlarzowy, zbieżny, wanty potrójne;
  • Pomost: blachownice pionowe połączone kratownicą poziomą;
  • Szerokość pomostu: 6,00 m;
  • Sztywność pionowa: blachownice i wanty;
  • Sztywność pozioma: kratownica pozioma;
  • Zdjęcie: autorskie, prawy brzeg od strony dolnej wody, maj 2009;
  • Uwagi:
    • pylon jest nieco za niski w proporcji do rozpiętości przęsła;
    • dane techniczne udostępnione przez archiwum Urzędu miasta w Krakowie.


Kraków III
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: podwieszona, dla pieszych;
  • Przeszkoda terenowa: droga zaopatrzeniowa Galerii Krakowskiej;
  • Lokalizacja: parking nad dworcem PKP Kraków Główny po stronie wschodniej, parking w Galerii Krakowskiej po stronie zachodniej;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 1 podwieszone;
  • Rozpiętość: 19,00 m;
  • Pylon: brak;
  • Wysokość zakotwienia want nad poziomem kładki 3,50 m;
  • Układ nośny: układ podwieszony, promienisty, rozbieżny;
  • Pomost: drewniany na stalowym ruszcie;
  • Szerokość pomostu: 3,50 m;
  • Sztywność pionowa: wanty i sztywność pomostu;
  • Sztywność pozioma: sztywność pomostu i wanty;
  • Zdjęcie: autorskie, z północno-wschodniej strony, sierpień 2007;
  • Uwagi:
    • szerokość przęsła kładki odpowiada kładkom pieszo-jezdnym, brak jednak możliwości wjechania pojazdu na kładkę;
    • wanty zakotwione do ściany budynku
    • dane techniczne pochodzą z pomiarów własnych.


Kraków IV
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Podwieszona kładka technologiczna przez Drwinkę;
  • lokalizacja;
  • Zdjęcie: autorskie, lewy brzeg od strony górnej wody, maj 2009.

Kraków V
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Podwieszona kładka technologiczna między dwoma apartamentowcami, około 58 m nad powierzchnią ziemi;
  • Budynki przy skrzyżowaniu ulic Bratysławskiej i Doktora Twardego;
  • lokalizacja;
  • Zdjęcie: autorskie, od zachodu, marzec 2010.

Kraków VI
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: podwieszona, technologiczna;
  • Przeszkoda terenowa: strumień Wilga;
  • Lokalizacja: około 200 m na południowy zachód od mostu ulicy Konopnickiej nad Wilgą, ulica Komandosów na lewym (północnym) brzegu;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 3 podwieszone + część podparta;
  • Rozpiętość: 11,80 m + 28,75 m + 11,80 + częśc podparta na obu brzegach po 2,65 m;
  • Pylon: stalowe na cokole żelbetowym, wielopoziomowa rama portalowa;
  • Wysokość pylonu: 9,40 m częśc stalowa, 0,60 m cokół;
  • Układ nośny: układ podwieszony, promienisty, równoległy;
  • Pomost: pozioma kratownica stalowa;
  • Szerokość pomostu: 1,65 m;
  • Sztywność pionowa: wanty i sztywność pomostu;
  • Sztywność pozioma: sztywność pomostu;
  • Zdjęcie: autorskie, prawy brzeg od strony dolnej wody, kwiecień 2010;
  • Uwagi:
    • pylon nie jest klasycznym przykładem ramy portalowej (rama przestrzenna z kątowników, zazwyczaj zaś jest to rama płaska);
    • druga para want z obu pylonów zakotwiona jest do wspólnego punktu na przęśle, przesuniętego o 0,45 m ku prawemu brzegowi w stosunku do środka rozpiętości;
    • dane techniczne pochodzą z pomiarów własnych.


Kraków VII
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: podwieszona, technologiczna;
  • Przeszkoda terenowa: strumień Prądnik;
  • Lokalizacja: około 10 m na południe od mostu ulicy Opolskiej nad Prądnikiem;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 1 podwieszone;
  • Rozpiętość: 26,63 m;
  • Pylon: wsporniki stalowe na dachach przyczółków, będacych jednocześnie pomieszczeniami zapleczy technologicznych;
  • Wysokość pylonu: 0,40 m częśc stalowa, 2,55 m cokół;
  • Układ nośny: układ podwieszony, monokablowy, równoległy;
  • Pomost: brak;
  • Szerokość pomostu: - ;
  • Sztywność pionowa: wanty i sztywność własna rur;
  • Sztywność pozioma: sztywność własna rur;
  • Zdjęcie: autorskie, z prawego (zachodniego) brzegu od strony dolnej wody, marzec 2010;
  • Uwagi:
    • dane techniczne pochodzą z pomiarów własnych.


Kraków VIII
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Podwieszona kładka technologiczna przez Drwinę;
  • lokalizacja;
  • Zdjęcie: autorskie, lewy brzeg od strony dolnej wody, maj 2018.

Kraków IX
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Rodzaj kładki: wisząca, dla pieszych;
  • Przeszkoda terenowa: linia kolejowa;
  • Lokalizacja: stacja kolejowa Kraków-Bonarka;
  • lokalizacja;
  • Ilość przęseł: 2 wiszące;
  • Rozpiętość: 38,80 m + 30,50 m (wschodnie + zachodnie);
  • Pylony: skrajne - żelbetowy, para ram portalowych równoległych do osi pomostu; pośredni - typu I;
  • Wysokość pylonu: 11,90 m;
  • Układ nośny: układ wiszący, równoległy, wieszaki równoległe;
  • Pomost: płyta zestpolona, stalowo-żelbetowa;
  • Szerokość pomostu: 5,00 m ;
  • Sztywność pionowa: sztywnośc pomostu, układu złożonego pomost-zadaszenie i wieszaki, ;
  • Sztywność pozioma: sztywność własna pomostu;
  • Zdjęcie: autorskie, od strony południowej, grudzień 2022.
  • Uwagi:
    • dane techniczne pochodzą z pomiarów własnych;
    • główne cięgna nosne wykonane z dwuteowników;
    • układ konstrukcyjny kładki niejasny, sztywnośc pochodzi przede wszystkim od pomostu, dodatkowych podpór w miejscu schodów i wind oraz konstrukcji zadaszenia, linowy układ nośny ma znaczenie symboliczne;


Kraków X
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Projekt podwieszonej kładki dla pieszych przez Wisłę;
  • lokalizacja;
  • Zdjęcie pochodzi ze strony Politkultura.

Kraków XI
Obiekt istniejący

kładka w Krakowie

  • Projekt wstęgowej kładki dla pieszych przez Wisłę;
  • lokalizacja;
  • Zdjęcie pochodzi ze strony Kraków.pl.

*Powrót na górę strony.

*Spis
*Statystyki